Social Media si SaaS vor fi driverii pietei CRM

Gartner are cateva vesti bune pentru piata de CRM, in principal ca pentru urmatorii trei ani investitiile in astfel de solutii vor fi considerabile. Factorii care vor determina o crestere in adoptarea uneltelor de CRM sunt intensificarea activitatii in zona de Social Media și diversificarea ofertelor din categoria Software ca Serviciu. Aceasta inseamna ca, pe o parte companiilor vor fi nevoite sa capteze un volum tot mai mare de feedback din partea consumatorilor, iar pe de alta accesul la functionalitati de CRM va fi tot mai facil si mai ieftin.

Gartner considera ca piata de Social CRM (CRM cu functii de monitorizare Socia Media) va depasi valoarea de 1 miliard USD pana in 2013, iar pana in 2015 o treime din cheltuielile cu CRM-ul vor fi generate de modelul on demand. Pe de alta parte, Gartner recomanda vendorilor de profil sa pregateasca piata pentru ca trecerea la noile modele sa fie cat mai facila, existand precedente ,,nefericite,, in ceea ce priveste nivelul prea mare al asteptarilor pe care companiile l-au avut de la CRM. De asemenea, livrarea CRM in regim SaaS va ridica inevitabil probleme legate de integrarea datelor cu alte aplicatii, nivelul posibil de customizare a functionalitatilor sau chiar confidentialitatea datelor.

In concluzie, se anunta vremuri bune, dar cu munca din plin :)

Comments are closed.