SAP lanseaza o solutie CRM mobila in regim SaaS la 29$/user/luna

NewsSAP a lansat recent – si destul de discret – aplicatia Digital for Customer Engagement (DCE sau D4C), o solutie CRM livrata in regim SaaS si care pare, la prima vedere, a fi construita special pentru echipele mobile (si mici) de vanzari. Dintre ecourile produse pe web, unele voci spun ca D4C ar fi versiunea adaugita si imbunatatita a unei solutii SFA in regim SaaS, lansata cu vreo 4 ani in urma, dar fara prea mare priza la public din cauza pretului cam piperat (50-65$/user/luna). Lectie invatata acum, pentru ca pretul D4C e la jumatate: 29$/user/luna. (Iar daca se achizitioneaza pana pe 15 iunie, se poate lua cu reducere de 15% folosind codul promotional SAPPHIRE15.) Pretul e accesibil, dar pe alte piete exista deja destul de multe companii care ruleaza pe tandemul SAP – Salesforce, situatie care influenteaza direct sansele de adoptie ale D4C in randul bazei de clienti SAP existenti. (Si explica de ce Bill McDermott, CEO SAP, a declarat sus si tare ca: “Vom fi mai ieftini decat Salesforce!”.)

Dincolo de specultatiile pe tema succesului in piata, functionalitatile-cheie ale CRM-ului SAP (apud anunturile oficiale) sunt:

– Contact, Lead, Oportunity Management: orice informatie si interactiune cu clientul gestionata dintr-un singur loc;

– Activity Management: mdoul de gestiune intalniri, task-uri, email&apeluri telefonice;

– Import de contacte din conturile de Gmail si/sau Microsoft Outlook sau fisiere CSV;

– Unelte de colaborare integrate;

– Clienti dedicati pentru iOS, Android si Windows (aplicatia e pozitionata ca dedicata lucratorilor mobile, dar are si versiune desktop. Si integrare cu Apple Watch!);

– Dashboard-uri interactive predefinite;

– Instrumente de raportare si analytics integrate;

– Posibilitati de personalizare a solutiei;

– Localizare deja in 23 de limbi (am numarat vreo 16 in SAP Store si romana nu era printre ele,).

Lista e incapatoare chiar si pentru o companie de dimensiuni medii, care nu a experimentat prea mult pe zona CRM. E adevarat, zona de Service/Suport nu pare prea clar acoperita, iar cea de marketing cam lipseste. Dar mesajul final al celor de la SAP e ca, daca ai nevoie de functionalitati extinse si capabilitati avansate, poti sa treci rapid si usor de la D4C la soferta superioara – SAP Cloud for Customer (C4C) – fara sa fie necesara nicio migrare. In plus, C4C beneficiaza deja de cateva verticalizari, specializarea pe industrii fiind unul dintre punctele in care nemtii au excelat dintotdeauna.

SAP sustine ca D4C poate fi go live in mai putin de 15 minute din momentul in care ai identificat si cumparat aplicatia in SAP Store. Pentru asta au simplificat chiar si procedura de achizitie – nu mai este necesar niciun contract, ci doar un card de plata. Timpul scurt e un castig real pentru orice companie, mica sau mare, dar nu spune prea multe despre ce efort presupune partea de integrare cu aplicatiile din backoffice si/sau daca este posibil acest lucru.

Urmariti CRM Review, vom reveni cu informatii suplimentare.

Comments are closed.