MiniCRM aduce o logica de business noua in modulul Vanzari

MiniCRM a lansat recent o noua versiune a modului de vanzari, motiv pentru care am refacut trialul din primavara, mai ales ca de data aceasta am avut acces la interfata in limba romana. Prima impresia, localizarea produsului este binevenita si creste simtitor impresia de familiar/cunoscut. Chiar daca nu am o problema cu aplicatiile in limba engleza, trebuie sa admit ca e mult mai usor de folosit solutia astfel.

Punctul forte al modulului pare a fi maniera in care trateaza si prioritizeaza oportunitatile, dand impresia ca obiectivul principal este sa puna ordine in activitatea vanzatorului si sa permita o raportare cat mai coerenta catre management. La nivel de interfata grafica, schimbarile sunt mai putin vizibile, insa logica pe care se bazeaza gestiunea vanzarilor este una noua. Pe baza de clienți si contacte, fiecarei noi oportunitati i se deschide un „card” pe care se colecteaza informatiile. Cardurile pot fi deschise pentru clienti noi sau existenti, iar informatiile solicitate de aplicatie sunt simple si clare ( sunt predefinite insa pot fi si personalizate) incat sa nu incurce persoana care introduce datele si sa complice inutil utilizarea solutiei. Desi in format minimalist, datele sunt acoperitoare, de la sursa si etapa pana la factor de decizie și evaluare de volum.

Vedere de azi  - MiniCRM

Exista trei campuri cheie, pe baza carora aplicația face prioritizarea oportunitatilor, genereaza pipeline-ul si ofera utilizatorului sugestii in consecinta. Acestea sunt: Status Vanzare, Calificare Sursa si Evaluare Sursa, iar prin maparea selectiilor din aceste campuri se genereaza o matrice a potentialului de inchidere a oportunitatilor. Dincolo de valorile inregistrate in cele trei campuri, matricea este disponibila pe diverse selectii legate de valoarea vanzarii, localizarea, categorie de produse etc.

Status Vanzare colecteaza informatii de tip „In curs, Inchis castigat, Inchis pierdut, Uitat”, Calificare sursa cere incadrarea sau nu intr-un grup ținta sau aparteneta la un grup VIP, iar Evalure Sursa identifica nivelul de interes fata de produsele si serviciile ofertate. Aceste campuri sunt fixe si nu pot fi modificate, restul criteriilor de selectie (produse, volum, pasi vanzare, sursa de informare etc) sunt personalizabile.

Daca primele doua campuri sunt relativ usor de intuit pentru o incadrare corecta, al treilea este putin subiectiv si cred ca este mai greu de nuantat, mai ales pentru ca cele trei optiuni disponibile (Nu este interesat/Decis/Indecis) par putin limitative intr-o etapa primara a relatiei cu un client. De asemenea, campul Calificare Sursa implica o segmentare buna a pietei facuta in cadrul departamentului de marketing.

Matrice RO

Dupa cum spuneam, pe baza acestor inregistrari utilizatorul are la dispozitie o matrice cu noua campuri colorate, care iti canalizeaza interesul si pune disciplina in activitate. Primeste astfel indicii asupra caror oportunitati se se concetreze pentru a avea eficienta maxima. In mod evident, un client VIP Decis trebuie abordat urgent, in timp ce un client din Grupul Tinta dar indecis are nevoie de un follow up normal combinat probabil cu introducerea intro campaie de lead nurturing sau similar. MiniCRM urmareste astfel să automatizeze procesul de abordare a aoportunitatilor cu potential mare de inchidere și să permita agentului sa se concetreze pe conturile cu sanse mai mari de finalizare.

La logare, noua interfata ofera utilizatorului o analiza a activitatii si un raport al sarcinilor pe module diverse (nu doar Vanzari) precum si un camp nou, „Sfaturile Maestrului ZEN” care oferă informatii utile in functie de activitatea (oportunitati, task-uri etc) existanta pentru fiecare utilizator. Deoarece MiniCRM este o solutie cloud, noul modul a fost disponibil imediat tuturor clientilor, indiferent de momentul abonarii. Alaturi de noul modul Vanzari, MiniCRM a actualizat solutia si cu functionalitati de integrare cu magazine online (pentru a prelua direct in CRM comenzile venite pe acest canal) de management al resurselor umane si al evenimentelor.

Ca perspectiva a utilizarii corecte a acestui modul, as miza pe o reducere importanta a ciclului de vanzare, o crestere a veniturilor prin focalizarea pe clienti cu „potential” si chiar o atingere mai facila a targeturilor pentru agentii de vanzari. Acestia isi vor putea pune mai usor ordine in activitate si nu vor mai pierde timp cu „oportunitatile minore”. Cum structural, majoritatea oamenilor de vanzari urmaresc „pestele mai mare” cred ca logica modulului ii va atrage, crescand astfel si rata de utilizare a solutiei.

Primul test al MiniCRM realizat de echipa CRM Review poate fi accesat aici.

 

 

 

 

Comments are closed.