Microsoft CRM Online, de la 34USD/luna/user

Inaintea lansarii oficiale a Microsoft Dynamics CRM Online 2011, am avut portunitatea unui discutii in exclusivitate cu Bill Patterson, omul care gestioneaza, la Microsoft, realizarea acestui produs/serviciu. Un aspect extrem de interesant pentru a intelege interesul Microsoft pentru SaaS este ca, in premiera, versiunea Online este lansata cu o luna inaintea celei on premises/hostate (pe 28 februarie disponibilitate comerciala). Microsoft vine cu o oferta de pret agresiva: 3USD/user/luna in primul an, sub orice concurenta globala (Siebel si SalesForce) si cu o serie de inovatii importante la nivel de interfata si ergonomie, impact asupra business-ului (integrarea unor functionalitati de BI cu dispobilitatea datelor in timp real, alte solutii au un refresh al acestor informatii de cca 1 ora) dar si integrare cu alte solutii Microsoft: Lync 2010, SharePoint etc.

De asemenea, un aspect nou in Dynamics CRM Online este ceea Microsoft a numit ,,conected experience,,. Pentru partenerii dedicați business-ului de CRM, Microsoft pune la dispoziție un mediu de dezvoltare in the cloud, interoperabilitate cu Windows Azure și Microsoft SharePoint pentru a facilita acestora configurarea și customizarea Dynamics CRM pe specificul cerințelor clienților sau a unor verticale economice. Aceste aplicații personalizate vor putea fi promovate prin intermediul Microsoft Dynamics Marketplace și accesibile clienților din întreaga lume. Lansarea oficiala a Microsoft Dynamics CRM Online s-a facut dupa a sesiune extinsa de testare in regim beta, in care s-au implicat 11.400 de clienti si peste 2000 de parteneri. Livrarea serviciului se face dintr-un centru de date plasat in regiunea EMEA, probabil undeva in Europa.

Comments are closed.