Vrei Lead Management? Afla care sunt cele mai bune solutii

Lead ManagementToata lumea face Lead Management, chiar daca multi nu isi dau seama sau nu isi definesc astfel actiunile. Foarte pe scurt, Lead Management defineste un instrument pentru transformarea prospectilor in clienti si gestionarea tuturor activitatilor asociate acestui proces. (captarea si inregistrarea unui lead, informare si comunicare, transformare in oportunitate, vanzare).

Exista o Diferenta mare intre Lead Management si CRM, in sensul in care numeroase solutii CRM includ si un modul de Lead Management, insa reciprocra nu este valabila. In ultima vreme, Lead Management -ul este privit ca un tool exclusiv pentru vanzari (ceva spre Salesforce Automation, desi comparatia mi se pare fortata) in timp ce un CRM acopera in intregime relatiile cu clientii (vanzari, marketing, service/support, call center, fidelizare etc)

Piata globala de solutii pentru Lead Management arata ca in diagrama Gartner de mai jos. O mentiune trebuie facuta insa pentru a surprinde realitatea din Romania. La noi, pe de o parte nu toate solutiile globale sunt prezente, iar pe de alta exista furnizori locali/europeni cu un nivel ridicat de notorietate si performanta.

CRM Lead Management 2016

Din sectoarele Challengers si Leaders toti furnizorii sunt activi si pe piata locala. Trebuie specificat ca spre exemplu Oracle in acest context inseamna de fapt Eloqua si nu Oracle CRM,  ca Salesforce aici inseamna de fapt Pardot (un produs vandut separat) iar ca Microsoft inseamna aici Microsoft Marketing si nu Dynamics CRM. Dintre furnizorii care nu apar in diagrama Gartner dar care au o activitate intensa in regiune as aminti SalesManago (companie poloneza, prezenta si in Romania) si PipeDrive (din Estonia, dar nu foarte cunoscuti pe piata locala desi aveau la un moment dat un reprezentant) dar si MiniCRM (desi marketat ca CRM, este in mare parte un tool de lead management, evident cu alte module complementare).

 

Comments are closed.