Interviul lunii: Cum merge businessul Salesforce pentru Brinel?

Cristina MuduraInterviul lunii are o invitata, Cristina Mudura (profil LinkedIn), Sales and Marketing Director  la Brinel, iar subiectul il reprezinta, cum se putea altfel, evolutia liniei de business Salesforce (anuntat oficial in aprilie 2014 – citeste Vine Salesforce pe piata locala?). Sa aflam impreuna detaliile:

 CRM Review: Care este, in linii mari, profilul cumparatorului de Salesforce?

Cristina Mudura: Profilul companiilor poate fi impartit in doua, cu toate ca principiul de alegere a solutiei Salesforce este acelasi – performanta in relatia cu clientii. Prima categorie o reprezinta companiile mari/multinationale care au nevoie de o imagine clara a activitatiilor depuse de catre sucursala din Romania si care doresc sa construiasca un bussines local sanatos. In a doua categorie intra companiile autohtone, relativ noi, cu multa valoare adaugata, care au inteles importanta unei solutii CRM si beneficiile aduse.

CR: Cat de complexe sunt personalizarile pe care le-ati facut pana acum?

CM: Am avut solicitari dintre cele mai diverse. De la simple adaptari ale platformei la specificul companiilor din Romania, pana la integrari cu diverse platforme proprii ale clientului pentru consultare de cataloage de date, sau dezvoltari functionalitati noi precum agende de vanzari. Interesant este si cazul unui client care ne-a cerut conectarea platformei Salesforce la un portal dezvoltat intern.

Dar pofta vine mancand. Astfel la inceput companiile doresc sa asimileze cat mai mult din know-how-ul oferit de functionalitatiile standard, asa cum sunt ele date de inventatorii Marketingului aplicat (adica USA), iar ulterior cer adaugarea de functionalitati, care initial sunt inca din faza de idee dar care pot fi transpuse in beneficii viitoare clare.

 CR: Este corecta perceptia ca Salesforce a devenit un fel de platforma pe care se poate dezvolta practic orice solutie din sfera relatiilor cu clientii?

CM: Da. Clientii au inceput sa cunoasca mai bine platforma, astfel ca dupa finalizarea acesteia am avut solicitari prin care alte procese de business din sfera relatiilor cu clientii s-au dorit a fi implemente in platforma Salesforce. Inainte fie utilizau terte aplicatii sau simple fisiere excel, ideea de a avea un sigur siloz de date cu acces in timp real la informatie constituie o prioritate astazi.

Mai mult de atat, Salesforce.com ofera dcompaniilor de software posibilitatea dezvoltarii propriilor module din aria relatiilor cu clienti, parteneri sau constituenti. Daca intrati pe portalul de inregistrare a unei aplicatii pentru viza pentru USA, veti remarca (in adresa URL) ca aplicatia este dezvoltata pe Force.com (parte a platformei Salesforce.com, oferita dezvoltatorilor software). Am dat acest exemplu tocmai pentru exemplifica lipsa limitelor in zona dezvoltarii de aplicatii pentru clienti. Avantajul platformei Force.com o constituie tocmai simplitatea utilizarii acesteia in crearea de noi aplicatii.

 salesforce1CR: Exista preocupari/cerinte in ceea ce priveste locul unde stau datele?

CM: Locul de stocare a informatiilor constituie deseori o preocupare a clientului in cazul solutiilor As a Service. Salesforce vine in intampinarea clientilor oferind posibilitatea ca acestia sa-si stocheze datele in spatiul Comunitatii Europene. La finele anului trecut a fost deschis primul centru de date din cele 3 planificate in Marea Britanie, iar anul acesta se vor deschide noi centre de date Salesforce in Franta si Germania. Solutia indeplineste toate cerintele nationale si europene din acest punct de vedere.

 CR: Cum arata acum echipa Brinel care gestioneaza business-ul de Salesforce?

CM: Echipa este in crestere de 100%, in cel de al doilea an consecutiv. Si dupa cum arata previziunile de vanzari, tendinta se va pastra si pentru urmatoarele 12 luni.

 CR: Ce proiecte interesante ati derulat in ultima vreme? Cat de frecvent puneti Salesforce pentru a schimba o solutie preexistenta?

CM: Cel mai recent proiect Salesforce derulat a fost la unul din cei mai mari distribuitori de utilaje in Romania. In acest caz am implementa o solutie complet personalizata (desktop si mobile) pentru o echipa de vanzari de peste 60 persoane care isi desfasoara cea mai mare parte a activitatii pe teren. Pe langa procesele standard de vanzare-ofertare si contractare au fost implementate si procese de business proprii clientului, procese care anterior erau gestionate manual si care presupunea un efort ridicat pentru controlul acestora. Deasemenea functionalitatile standard privind campaniile de marketing din platforma Salesforce au fost extinse cu noi functii dezvoltate de echipa Brinel astfel incat sa acopere toate ceritele din departamentul de Marketing. Instrumentele si tehnologiile puse la dispozitie ofera clientilor o experienta unica in dezvoltarea de noi functionalitati fara a fi necesare cunostinte temeinice de programare

 CR: Care este cel mai frecvent plan tarifar solicitat?

CM: Salesforce este o solutie CRM atat pentru firme mici de pana la 2-3 angajati cat si pentru firme de peste 3000 angajati. Planul tarifar este ales de fiecare in functie de nevoile sale. Cele mai solicitate editii de Salesforce au fost editiile Professional (CRM complet pentru echipele de vanzari de orice dimensiune) si Enterprise (CRM complet personalizabil pentru afacerea ta). Pe langa solutia de CRM clientii au analizat si alte solutii oferite de Salesforce precum cele de marketing sau support client dar si simplul accesul la platforma Salesforce fara vreo functionalitate instalata pentru solutii proprii.

 

Comments are closed.