Integrarea datelor clienti/parteneri/furnizori ramane o provocare

Contact CenterOracle a realizat recent un studiu asupra modului in care companiile folosesc tehnologiile si principiile moderne (interoperabilitate, schimb de date via cloud/portaluri, EDI etc) pentru a integra silozurile de date generate de relatiile cu clientii, partenerii si furnizorii. Rezultatele sunt apasatoare, deoarece conform raspunsurilor oferite de cca 700 de reprezentanti ai unor companii cu activitati de productie (din UK, Franta, Germanie, Elvetia, China etc) arata ca doar 40% sisteme deshise pentru schimbul datelor si tot atat de putini reusesc sa integreze toate aceste date.

Din perspectiva CRM, doar 1/4 dintre companiile participante (profil de productie) reusesc sa aiba vizibilitate asupra modului in care clientii cumpara si folosesc produsele lor si doar putin peste 50% folosesc datele culese de la/despre clienti pentru a le exploata in procesele de desing si fabricatie. Tototdata, 47% sunt interesati de eliminarea silozurilor de date si de crearea unor instrumente automate pentru schimbul datelor cu partenerii de afaceri.

Dincolo de procente, situatia este similara si in Romania, unde printre companiile din productie, distributie si retail doar cele mari au sisteme functionale pentru automatizarea schimbului de date. Am remarcat insa ca numeroase proiecte noi includ si componente de customer portal si EDI. Abordarea se va generaliza, pe masura ce partenerii/furnizorii pun presiune in ecosistemele din care fac parte, iar companiile inteleg beneficiile.  Un sistem EDI automatizează schimbul de date rezultate dintr-o relaţie comercială  pe baza unor formate standardizate şi unanim acceptate în piaţă. Astfel schimbul de date se face automat intre sistemele IT (ERP, CRM etc) ale companiilor partenere. Prin acest sistem, procesele sunt automatizate, iar intervenţia umană şi, implicit, posibilitatea apariţiei de erori şi întârzieri sunt reduse la minimum.

 

 

 

 

 

Comments are closed.