Solutii CRM vs sisteme ERP

Solutiile CRM vor inregistra pana in 2019 cea mai mare crestere pe piata aplicatiilor enterprise si vor depasi vanzarile de sisteme ERP. In 2016, investitiile companiilor in aplicatii dedicate mediului enterprise vor creste, in medie, cu 7,6%, zic cei de la Gartner. Evolutia pe plus se va mentine pana in 2019, cand volumul total de investitii va ajunge la 186 miliarde de dolari, cu aproximativ 47 de miliarde mai mult decat s-a inregistrat in 2015 (139 miliarde USD). Pe primul loc in topul cresterii sunt nominalizate solutiile CRM, cotate cu o rata anuala de +14,2%, peste cat vor inregistra sistemele ERP, respectiv 7,2%. Tot peste ERP, ca rata de crestere pana in 2019, se mai plaseaza aplicatiile de Web Conferencing Collaboration... Citeste tot →

Gluma zilei: Clientul nostru, stapanul nostru

In ciuda aparentelor, si chiar a convingerilor unor „ customer care divas” care se emotioneaza in interviuri si la conferinte, sintagma „clientul nostru, stapanul nostru” este pe cat de circulata, pe atat de falsa. In esenta, companiilor nu prea le pasa de clienti, mai ales de cazurile care ies din tiparul obisnuit ( gen: cumparat produs si trait fericit pana la moarte,… a produsului) iar daca apar „probleme” in cadrul relatiei, nu vor face (in general) prea mari eforturi sa le rezolve. Evident, sunt si exceptii, insa aici vorbim de studii si de relevanta( cvasi)statistica. O analiza recenta, care a implicat 250 de companii, arata ca la nivel de customer support situatia este mai complicata decat pare si doar norocosii... Citeste tot →

Cine pe cine mai cumpara in industria CRM?

Anul incepe cu doua achizitii pe piata CRM. Prima: Americanii de la Accenture au cumparat CRM Waypoint, furnizor olandez de servicii Cloud specializat in solutii Salesforce, cu peste 600 de proiecte implementate si partener Platinum din 2015. Cu noua achizitie, cei de la Accenture isi extind oferta pe zona Cloud (Accenture Cloud First Applications), care include servicii de la Salesforce, Workday, ServiceNow, NetSuite, Google etc. In octombrie trecut, Accenture a mai achizitionat un furnizor de servicii Cloud specializat pe Salesforce, Cloud Sherpa. A doua: Salesforce a mai cheltuit 360 milioane de dolari pentru a cumpara furnizorul de solutii software SteelBrick. Compania, care are peste 300 de clienti, este specializata in dezvoltarea de solutii de tipul Configure Price Quote (CPQ), care... Citeste tot →

Isopan si Synergizer castiga premiul „CRM project of the year” editia 2015

Iata ca vin si semnale pozitive din piata locala de CRM: duetul ISOPAN (cel mai mare producatori si distribuitor de panouri termoizolante dn RO) si Synergizer (partener local al CAS CRM) au castigat zilele trecute premiul „CRM Project of the year” editia 2015 la sectiunea International. Premiul este oferit de compania germana CAS CRM, iar la concurs participa partenerii din mai multe tari europene.. Derulat în 2014, proiectul acoperă întreaga activitate de vânzări a ISOPAN, care gestionează, de la București, relațiile cu clienții și forța de vânzare din România dar și Moldova, Ucraina, Bulgaria, Ungaria etc și este cu atât mai valoros cu cât a concurat cu implementări derulate pe piețe măture din vestul și centrul Europei. În cadrul evaluării... Citeste tot →

SAP lanseaza o solutie CRM mobila in regim SaaS la 29$/user/luna

SAP a lansat recent – si destul de discret – aplicatia Digital for Customer Engagement (DCE sau D4C), o solutie CRM livrata in regim SaaS si care pare, la prima vedere, a fi construita special pentru echipele mobile (si mici) de vanzari. Dintre ecourile produse pe web, unele voci spun ca D4C ar fi versiunea adaugita si imbunatatita a unei solutii SFA in regim SaaS, lansata cu vreo 4 ani in urma, dar fara prea mare priza la public din cauza pretului cam piperat (50-65$/user/luna). Lectie invatata acum, pentru ca pretul D4C e la jumatate: 29$/user/luna. (Iar daca se achizitioneaza pana pe 15 iunie, se poate lua cu reducere de 15% folosind codul promotional SAPPHIRE15.) Pretul e accesibil, dar pe... Citeste tot →

Cum arata top 5 furnizori CRM?

In 2014 piata de CRM a crescut cu 13.3 procente pana la o valoare de cca 22.3 miliarde USD. Top-ul primilor cinci furnizori CRM, confom cifrelor raportate de Gartner luna aceasta, arata astfel:   Salesforce cu 4.26 miliarde venituri si 18.4% cota de piata (in crestere pe ambii indicatori) SAP cu 2.8 miliarde venituri si 12.1 cota de piata (in scadere ca marketshare) Oracle 2.1 miliarde venituri si 9.1% cota de piata (de asemenea in scadere ca marketshare) Microsoft cu 1.43 miliarde venituri si 6.2% cota de piata (in crestere pe ambii indicatori, 5.8% cota de piata in anul precedent) IBM 0.87 miliarde venituri, 3.8 procente marketshare (evolutie constanta)   Gartner mai spune ca segmentul CRM SaaS (Software ca Serviciu)... Citeste tot →

Cu ce rupe gura targului SugarCRM 7.6?

SugarCRM a facut public, in cadrul unei conferinte cu utilizatorii desfasurate zilele acestea, un preview al celei mai noi versiuni, care urmeaza sa fie lansata pe piata luna viitoare. Sugar 7.6 aduce un plus de mobilitate, o interfață mai ergonomică și automatizari complexe ale proceselor de business. Ca functionalitati noi ar fi de mentionat: business process management realizabile printr-o interfață vizuala, alerte și escaladări, fluxuri de aprobare, fluxuri paralele, o matrice pentru crearea de reguli și proceduri etc. Tot la nivel vizual, SugarCRM 7.6 oferă și o hartă a progresului (journey mapping) pe care il face fiecare client, pe fiecare palier de interactiune cu organizația. Oficialii SugarCRM afimă a noua versiune reduce considerabil numarul de click-uri din partea utilizatorilor deoarece... Citeste tot →

Renault adopta Salesforce

Renault este in plin proces de adoptare la nivel global a platformei Salesforce, termenul de finalizare fiiind martie 2015. Anuntul a fost facut de catre Laurent Laporte, directorul Renault pentru divizia Call Center & CRM, cu ocazia Dreamforce’14, conferinta anuala Salesforce care a avut loc la San Francisco. Laporte a precizat ca adoptarea Salesforce face parte din noua strategie IT a grupului si are rolul de a integra in mod unitar infrastructurile IT si solutiile CRM existente la nivel regional in scopul imbunatirii calitatii serviciilor. Unul dintre obiectivele prioritare ale Renault este obtinerea unei rate superioare de convertire a celor 10 milioane de lead-uri obtinute anual din mediul online (canal care genereaza circa 10% din vanzarile totale Renault), informatiile obtinute... Citeste tot →