Cat costa un CRM?

Am primit mai multe intrebari, prin intermediului grupului CRM Review de pe LinkedIn, legate de costurile unui CRM. Subiectul este foarte vast si am fost tentat sa raspund ca in gluma cu proprietarul de yaht intrebat de un trecator „cat costa?”: „Cam oricine intreaba nu-si permite”. Dincolo de realitatea ca structura de cost a unei solutii de business este in general complexa deoarece implica licente, consultanta, servicii de customizare, hardware etc este totusi de retinut ca  prospectii au nevoie de cateva repere. Un segment, pentru care discutia face sens este SaaS/Software ca Serviciu, unde costurile sunt ceva mai usor de inteles datorita abonamentului lunar bine definit. Dar si zona de pret pe aceste solutii este relativ generoasa. Avem la dispozitie atat... Citeste tot →

Entersoft CRM integreaza conturi de FaceBook si Twitter

Entersoft a trimis astazi un comunicat de presa prin care anunta integrarea in solutia CRM a unor functionalitati pentru gestiunea conturilor de FaceBook si Twitter. Aceste functionalitati se regasesc direct in interfata de CRM si permit atat administarea conturilor respective cat mai ales derularea unor activitati specifice pentru cele doua retele sociale. Astfel, o companie poate planifica si derula eficient o strategie de monitorizare, comunicare si angajare a grupurilor tinta prezente pe FaceBook si Twitter, avand inclusiv posibilitatea evaluarii calitative a acestor interactiuni (pe baza unui scoring…foarte cool) Un element de importanta majora este interfata interactiva „Analiza activitatii” care surprinde interactiunile zilnice pe cele doua retele (fans/followers/like/share/follow) si le grupeaza in functie de relevanta, prioritate, noutate etc. Astfel, reposabilii cu... Citeste tot →

Oracle a lansat Social Relationship Manager

Oracle a lansat recent o platforma noua numita Oracle Social Relationship Management (SRM), bazata pe achizitia si integrarea unor nume precum Collective Intellect, Vitrue sau Involver si care se va integra cu Eloqua (produsul de marketing automation cumparat anul trecut in decembrie) dar si cu Oracle RightNow Cloud Service, Fusion CRM, Oracle Apps si Oracle CRM. Integrarea cu Eloqua este cea mai importanta deoarece va permite marketerilor sa evalueze mai bine lead-urile prin adaugarea in scoring si a prezentei in mediile sociale a unei persoane/client, adica a ADN-ului digital. (termen folosit tot mai des in ultima vreme). Mai mult, Oracle SRM permite utilizatorului sa asculte, monitorizeze si eventual sa intervina asupra continutului din social media, dintr-o singura plarforma, indiferent de... Citeste tot →

Masa rotunda CRM Review in cadrul Binary 2012

Prin amabilitatea organizatorilor Binary 2012, CRM Review va organiza in cea de a doua zi a evenimentului o masa rotunda pe tema beneficiilor livrate de utilizarea unei solutii CRM. Discutiile vor fi foarte aplicate, nu ne-am propus sa discutam despre piata si furnizori ci despre probleme pe care un CRM le poate rezolva, de la pastrarea informatiilor despre clienti pe agendele oamenilor de vanzari pana la definirea unei strategii pe gestiunea clientilor. Ora de incepere 13.00, probabil 13.30, durata 1h. Cititorii CRM Review sunt invitati din oficiu. Participanti: – Ionel Dinu, Head of CRM la CRM – Andreea Marasescu, Business Development Manager la Crescendo, ex Microsoft – Stefan Paun, DG ASF – Alexandru Enache, BitSoftware Revin cu detalii despre structura... Citeste tot →

Automatizare forta de vanzari la Romtelecom

Romtelecom are un interes aparte pentru CRM si a investit atat la nivel operational cat si analitic. Pentru gestiunea fortei de vanzari B2B, compania foloseste o solutie bazata pe Oracle Siebel care a permis automatizarea proceselor specifice. Interesant este ca au avut initial un proiect pilot pe Siebel OnDemand, pilot care a rulat o perioada buna de timp dintr-un centru de date extern. Timos Tsokanis (Director Executiv IT Romtelecom) mi-a povestit cum proiectul pilot i-a ajutat  sa se convinga de efectele utilizarii solutiei, de impactul in organizatie, de rezistenta oamenilor in fata unui intrument nou dar si de unele functionalitati complementare necesare. Ulterior (in 2011), solutia a fost implementata on premises, cu lectia invatata pentru toate aspectele mentionate mai sus.... Citeste tot →

Integrarea CRM-BI (2)

Pentru a fi cu adevărat eficientă, o soluţie CRM trebuie să permită companiei o abordare proactivă a relaţiei cu clienţii săi. Respectiv să asigure datele care să permită înţelegerea mult mai corectă a acestora, a comportamentului lor de achiziţie, a dorinţelor acestora, astfel încât compania să poată găsi răspunsul optim.

Integrarea CRM-BI (part 1)

Valoarea datelor a devenit, în actualul context economic, direct proporţională cu viteza cu care acestea pot fi accesate. Într-un climat financiar dificil, cum este cel de acum, viteza cu care pot fi obţinute informaţiile vitale pentru derularea unui business, indiferent de natura şi chiar dimensiunea sa, este un element-cheie. Dacă nu al succesului, măcar al supravieţuirii într-un mediu concurenţial dinamic, în care deciziile adecvate şi conforme cu obiectivele de business trebuie luate rapid. Criza economică prelungită a obligat numeroase companii locale să conştientizeze un adevăr „mascat” de cifrele de afaceri în creştere înregistrate până în urmă cu 3-4 ani: clientul reprezintă principalul capital al unei firme. Un adevăr perfect valabil şi în 2011. Scăderea drastică a volumului de vânzări, reducerea... Citeste tot →

CRM in regim online la GSbet

Casa de pariuri GSbet este unul dintre utilizatorii de Microsoft Dynamics CRM Online. Chiar daca au ales versiunea online si nu pe cea traditionala on premises, cei de la GSbet au beneficiat si de o serie de personalizari facute de Genesys Systems. In principiu este vorba de fluxuri de lucru, rapoarte, librarie de documente etc. Practic, diferentele fata de versiunea on premises nu sunt sesizabile insa CRM Online aduce avantajul major al cloud-ului cu investitie zero in echipamente si administare, eliminarea nevoii de suport IT, flexibilitatea in adaugarea de utilizatori si evident plata lunara a serviciilor. Mi-a placut foarte mult la acest client increderea pe care o are in CRM si adoptarea „cu pasiune” a acestui mod de lucru. CRM-ul... Citeste tot →