Care este cel mai bun sistem CRM?

„Cel mai bun sistem CRM”? Intrebare apare tot mai des in conversatiile din social media, insa din pacate este fundamental gresita. In demersul de a gasi best tool on the market numerosi antreprenori sfarsesc prin a implementa fie un sistem CRM prea complex pentru activitatea lor, fie unul prea scump. Chiar daca exista lideri de piata (vezi topul Gartner) si putem presupune ca acele solutii sunt cele mai bune, intrebarea corecta este „Care este cel mai potrivit sistem CRM pentru mine”? Presupun ca intrebarea apare in contextul unei achizitii si nu a unei discutii teoretice, caz in care interpretarile pot fi numeroase. Am intalnit frecvent in ultimul an, companii romanesti mici si cu organizare relativ simpla care insa visau la... Citeste tot →

Rezerva un loc in fata la Marketing & Sales Forum 2016

Pe 31 martie ne vedem la editia a treia a Marketing & Sales Forum (Hotel Hilton). Am fost anul trecut in sala si mi-a placut, atat atmosfera creata cat si prezentarile sustinute. Prin urmare, in 2016 m-am apropiat si incerc, alaturi de organizatori, o sesiune de brainstorming prin care sa identificam reactia pietei/audientei la o serie de mantre de business care circula prin spatiul digital mioritic. Revin cu detalii pe acest subiect. Dupa cum arata agenda, evenimentul are ceva vechi (pianistul Nicolae Dumitru si superman-ul Andy Szekely, foarte apreciati la editia precedenta), ceva nou (Adrian Florea, trainer pe sales la TrendConsult si Dr. Wargha Enayati, fondatorul retelei Regina Maria) dar si ceva de aur (Mihai Holhos, aka Mikey Hash si... Citeste tot →

Cat de „multicanal” este relatia cu clientul in Romania?

La nivel declarativ, majoritatea companiilor din Romania vorbesc despre abordarea clientului pe canale multiple, insa realitatea arata ca ne-am blocat la nivel de telefon și email. Studiile din Vest arata ca, in evolutia Contact Center -elor, a durat cca 10 ani pentru ca un canal non-voce sa se alature cu succes convorbirilor telefonice. Astfel, s-au adaugat tehnologii si canale suplimentare precum e-mailul, chat-ul, SMS-ul, iar mai nou Social Media. In Romania, desi foarte multe companii au integrat in site-uri functionalitati de chat putine au si personal care sa interactioneze cu clientii in timp real pe acest canal. Social Media, in principal FaceBook și Twitter au aceasi soarta, iar daca nu sunt folosite exclusiv in scop de promovare/informare raspunsurile livrate nu... Citeste tot →

Știti care sunt cele mai tari companii in relatiile cu clienții?

Am primit recent un comunicat de presă care anunta rezultatele unui studiu realizat in premiera de KPI Institute asupra relatiilor dintre companii si clienti, pe piata din Romania. Studiul a fost realizat in perioada aprilie –  mai 2015 si a dorit sa identifice gradul de satisfactie al clientilor in raport cu serviciul de customer care al companiilor din Romania. Evaluarea a fost realizata prin intermediul mai multor sondaje de opinie aplicate clientilor a peste 350 de organizatii impartite in 26 de categorii. Studiul a luat in calcul 800 de variabile, iar prin intermediul raspunsurilor celor peste 1000 de participant la studiu s-au putut defini cele mai bune companii in relatiile cu clientii din Romania. Ca sa nu va mai tin... Citeste tot →

CRM-ul ajuta distribuitorul Ambient sa creasca vanzarile cu 18%

Proiectul de CRM de la Ambient (distribuitor de materiale de constructii cu sediul in Sibiu si marketshare major in Ardeal) m-a interesat in mod deosebit, deoarece am fost implicat oarecum in discutiile initiale pe care managerul de proiect al companiei le-a avut pe LinkedIn (inclusiv pe grupul de discutii CRM Review) in procesul de selectie a solutiei. Dupa ce si-au facut bine temele, cei de la Ambient au ales Microsoft Dynamics CRM, in principal pentru ca este o solutie care ofera libertate in alegerea partenerului, iar in secundar pentru ca au fost multumiti de nivelul functionalitatilor si de integrarea cu SAP, solutie folosita de companie pentru gestiune financiara, depozit etc. Proiectul este un exemplu de integrare SAP-Dynamics CRM (mai exista... Citeste tot →

In Februarie, webinar Synergizer pe CRM/Tehnici de creștere a vanzarilor

Synergizer are cateva initiative (www.crmromania.ro spre exemplu) interesante de promovare a solutiilor CRM in general. Una dintre acestea este webinarul pe tema „tehnici si strategii de crestere a vanzarilor” pe care il vor organiza pe 12 februarie. Intalnirea online va aborda urmatoarele directii: 1. Realizarea unor previziuni de vânzări corecte si actualizarea acestora 2. Optimizarea componentei echipei de vânzări și identificarea comportamentelor de succes 3. Automatizarea tuturor activităților din procesul de vânzare care se pretează la automatizare 4. Importanta alinierii celor 3 piloni ai gestiunii relaţiei cu clienţii: marketing, vânzări şi suport clienţi. 5. Optimizarea fluxului de vânzări (sales funnel) 6. Integrarea tehnicilor de Social Selling si va fi tinuta de Ioana Razvan (Synergizer, ex Microsoft, Ex SAP) si Mircea... Citeste tot →

Cat costa un CRM?

Am primit mai multe intrebari, prin intermediului grupului CRM Review de pe LinkedIn, legate de costurile unui CRM. Subiectul este foarte vast si am fost tentat sa raspund ca in gluma cu proprietarul de yaht intrebat de un trecator „cat costa?”: „Cam oricine intreaba nu-si permite”. Dincolo de realitatea ca structura de cost a unei solutii de business este in general complexa deoarece implica licente, consultanta, servicii de customizare, hardware etc este totusi de retinut ca  prospectii au nevoie de cateva repere. Un segment, pentru care discutia face sens este SaaS/Software ca Serviciu, unde costurile sunt ceva mai usor de inteles datorita abonamentului lunar bine definit. Dar si zona de pret pe aceste solutii este relativ generoasa. Avem la dispozitie atat... Citeste tot →

Entersoft CRM integreaza conturi de FaceBook si Twitter

Entersoft a trimis astazi un comunicat de presa prin care anunta integrarea in solutia CRM a unor functionalitati pentru gestiunea conturilor de FaceBook si Twitter. Aceste functionalitati se regasesc direct in interfata de CRM si permit atat administarea conturilor respective cat mai ales derularea unor activitati specifice pentru cele doua retele sociale. Astfel, o companie poate planifica si derula eficient o strategie de monitorizare, comunicare si angajare a grupurilor tinta prezente pe FaceBook si Twitter, avand inclusiv posibilitatea evaluarii calitative a acestor interactiuni (pe baza unui scoring…foarte cool) Un element de importanta majora este interfata interactiva „Analiza activitatii” care surprinde interactiunile zilnice pe cele doua retele (fans/followers/like/share/follow) si le grupeaza in functie de relevanta, prioritate, noutate etc. Astfel, reposabilii cu... Citeste tot →