Seminar de Customer Experience, organizat de Datanet şi Zoom

Datanet Systems şi Zoom International au organizat recent un seminar dedicat “customer experience” și soluțiilor de îmbunătățire a calității interacțiunii cu clienții. În marketingul modern există o diferență majoră între un client satisfăcut și unul fidel, însă multe companii întâmpină dificultăți în a face distincția între cele două categorii. Aceasta afectează potențialul de creștere și de „convertire“ a clienților în promoteri. Soluțiile de Customer Experience de la ZOOM – domeniu în care compania este de mai mulți ani lider de piață – sunt astfel concepute încât să colecteze totalitatea interacțiunilor cu clientul (pagini web vizitate, email-uri, apeluri audio sau video, chestionare, convorbiri pe chat etc.) și să le coreleze într-o platformă care integrează instrumente de analiză. De exemplu, cu ajutorul... Citeste tot →

Despre sisteme CRM la Tehnologia pe romaneste

Laudabila initiative celor de la Ingenius Hub de a vorbi despre sisteme CRM, gasiti inregistrarea mai jos. Insa pentru ca o astfel de emisiune sa fie utila are nevoie de o abordare mai structurata, de explicarea unor concepte si de o conturare mai clara la nivel de strategie si tehnologie intr-un proiect CRM. Insa intotdeauna, ceva este mai bine decat nimic…mai ales atunci cand mass media ignora subiectul sisteme CRM.          

De ce un sistem CRM in Excel ramane doar o gluma buna

Excel-ul este un instrument magic şi poate fi folosit la orice, de la construcţia de centrale atomice, până la organizarea concediilor și sistem CRM, trecând prin stocuri, comenzi de aprovizionare, date de contact, liste cu daruri de Crăciun etc. Oricând ai nevoie să pui o informaţie sau o activitate în ordine, o treci într-un excel. Se va înmulţi ca prin minune, atât ca fişiere cât şi că înregistrări, câmpuri, coloane, sheet-uri. Din păcate, se înmulţesc şi erorile la fel de repede. Dacă foloseşti un sistem CRM in excel şi eşti mulţumit, nu citi textul care urmează. Aceasta se adresează celorlalţi. Microsoft a lansat Excelul prin anii 80, ca un instrument pentru analiza şi prelucrarea datelor numerice,adică a cifrelor, pe baza... Citeste tot →

Romania oscileaza intre CRM cloud si proiecte xRM

Prognozele ultimilor ani vorbeau despre orientarea masiva a clientilor catre  CRM cloud, care urma sa reprezinte de cca 62% din piata in 2018. Evolutia era corelata cu adoptia generalizata a modelului SaaS (Software as a Service), segment de piata care ar urma sa depaseasca o valoare de 70 miliarde USD in acest an (cca 58 miliarde la finele anului 2017). Toate bune, dar… Ce se intampla pe piata locala? Datele despre piata CRM lipsesc, deoarece domeniul nu starneste interestul analistilor. Tendinta globala pare să se respecte insa, iar ofertele de CRM cloud sunt tot mai multe si mai „agresive” in termeni de promovare si pricing. Practic orice cautare pe google, dupa cuvinte cheie asociate intoarce rezultate cu furnizori de CRM... Citeste tot →

Workshop Salesforce la Bucuresti. Tema: CRM si GDPR

Subiectul CRM si GDPR (General Data Protection Regulation) devine tot mai atractiv pentru piata. Iata ca Salesforce organizeaza impreuna cu partenerul SeersCRM un workshop la Bucuresti (joi 2 noiembrie). Tema: Seamleass Customer Experience in GDPR context. Locatia: Hotel Sheraton. Salesforce a anuntat inca din vara un plan coerent cu privire la suportul oferit clientilor pentru respectarea noilor norme. In acest context au lansat mai multe initiative online de informare si acces la resurse, inclusiv suport online pe directia CRM si GDPR. Gasiti link la final. Site-ul este insa destul de/foarte generalist si nu face o trimitere directa la impactul GDPR asupra strategiei si gestiunii relatiilor cu clientii si nici asupra utilizatorilor de CRM. De asemenea, Salesforce afirma ca si-a actualizat... Citeste tot →

Romania, intre ignoranta si social selling

Am pregatit, prin primavara, o prezentare pe Social CRM pentru un eveniment de business. In acest context, am urmarit activitatea in social media a sase sau sapte companii de top (lideri sau lideri formali pe segmentele lor de piata), iar cu unii am discutat direct. Concluzia a fost ca desi exista interes major pentru social media, putini folosesc o solutie dedicata pentru „social listenning”. Mi-am amintit acest episod, in contextul unei informari primite astazi cum ca „4 din 5 companii romanesti ignora clientii pe social media” si care confirma ca piata locala oscileaza intre ignoranta si social selling. O analiza recenta derulata de Danmar, arata ca 4 din 5 companii romanesti nu ofera un raspuns prompt interactiunilor cu clientii, pe... Citeste tot →

Ce spun 200 de romani despre utilitatea solutiilor CRM?

In prima parte a anului am derulat pentru Marketing&Sales Forum 2016 (organizat de Synergizer) un sondaj de opinie pe tema utilizarii si utilității solutiilor CRM. Au fost 10 intrebari la care au raspuns cc 200 de persoane cu diverse functii in zona de marketing, vanzari si management. Sondajul nu a avut intentii statistice.   Va prezint acum rezultatele si revin cu o interpretare. 1) Folositi preponderent Excel in gestiunea relatiilor cu clientii (campanii de marketing, vanzari etc.)? 61% DA versus 39% NU 2) Credeti ca utilizarea unui Customer Relationship Management (CRM) ar duce la cresterea vanzarilor? 73% DA versus 11% NU si 16% FARA RASPUNS 3) Considerati CRM ca fiind un instrument de „politie interna”? 72% NU versus 18% DA... Citeste tot →

Unde poti invata despre Customer Care Satisfaction

O companie  ma informeaza despre derularea unui curs de Customer Care Satisfaction la Bucuresti, in prima parte a lunii decembrie. Analizand putin structura, cursul pare potrivit pentru dezvoltarea unei strategii de relationare cu clientii, eventual urmata de implementarea unei solutii CRM. Cursul tine doua zile si are ca obiective: Constientizarea si motivarea cursantilor in sensul construirii unei relatii pe termen lung cu clientii companiei printr-un customer care de calitate; Construirea unui sistem eficient de gestiune a relatiilor cu clientii si transformarea clientilor in parteneri; Cunoasterea si aplicarea celor 3 elemente cheie in servisarea clientilor; Integrarea recomandarilor de “ce sa faci” si “ce sa nu faci” in relatiile cu clientii; Tehnici de comunicare si depasire a obstacolelor in relatiile cu clientii;... Citeste tot →