De ce un sistem CRM in Excel ramane doar o gluma buna

Excel-ul este un instrument magic şi poate fi folosit la orice, de la construcţia de centrale atomice, până la organizarea concediilor și sistem CRM, trecând prin stocuri, comenzi de aprovizionare, date de contact, liste cu daruri de Crăciun etc. Oricând ai nevoie să pui o informaţie sau o activitate în ordine, o treci într-un excel. Se va înmulţi ca prin minune, atât ca fişiere cât şi că înregistrări, câmpuri, coloane, sheet-uri. Din păcate, se înmulţesc şi erorile la fel de repede. Dacă foloseşti un sistem CRM in excel şi eşti mulţumit, nu citi textul care urmează. Aceasta se adresează celorlalţi. Microsoft a lansat Excelul prin anii 80, ca un instrument pentru analiza şi prelucrarea datelor numerice,adică a cifrelor, pe baza... Citeste tot →

Romania oscileaza intre CRM cloud si proiecte xRM

Prognozele ultimilor ani vorbeau despre orientarea masiva a clientilor catre  CRM cloud, care urma sa reprezinte de cca 62% din piata in 2018. Evolutia era corelata cu adoptia generalizata a modelului SaaS (Software as a Service), segment de piata care ar urma sa depaseasca o valoare de 70 miliarde USD in acest an (cca 58 miliarde la finele anului 2017). Toate bune, dar… Ce se intampla pe piata locala? Datele despre piata CRM lipsesc, deoarece domeniul nu starneste interestul analistilor. Tendinta globala pare să se respecte insa, iar ofertele de CRM cloud sunt tot mai multe si mai „agresive” in termeni de promovare si pricing. Practic orice cautare pe google, dupa cuvinte cheie asociate intoarce rezultate cu furnizori de CRM... Citeste tot →

Workshop Salesforce la Bucuresti. Tema: CRM si GDPR

Subiectul CRM si GDPR (General Data Protection Regulation) devine tot mai atractiv pentru piata. Iata ca Salesforce organizeaza impreuna cu partenerul SeersCRM un workshop la Bucuresti (joi 2 noiembrie). Tema: Seamleass Customer Experience in GDPR context. Locatia: Hotel Sheraton. Salesforce a anuntat inca din vara un plan coerent cu privire la suportul oferit clientilor pentru respectarea noilor norme. In acest context au lansat mai multe initiative online de informare si acces la resurse, inclusiv suport online pe directia CRM si GDPR. Gasiti link la final. Site-ul este insa destul de/foarte generalist si nu face o trimitere directa la impactul GDPR asupra strategiei si gestiunii relatiilor cu clientii si nici asupra utilizatorilor de CRM. De asemenea, Salesforce afirma ca si-a actualizat... Citeste tot →

Romania, intre ignoranta si social selling

Am pregatit, prin primavara, o prezentare pe Social CRM pentru un eveniment de business. In acest context, am urmarit activitatea in social media a sase sau sapte companii de top (lideri sau lideri formali pe segmentele lor de piata), iar cu unii am discutat direct. Concluzia a fost ca desi exista interes major pentru social media, putini folosesc o solutie dedicata pentru „social listenning”. Mi-am amintit acest episod, in contextul unei informari primite astazi cum ca „4 din 5 companii romanesti ignora clientii pe social media” si care confirma ca piata locala oscileaza intre ignoranta si social selling. O analiza recenta derulata de Danmar, arata ca 4 din 5 companii romanesti nu ofera un raspuns prompt interactiunilor cu clientii, pe... Citeste tot →

Ce spun 200 de romani despre utilitatea solutiilor CRM?

In prima parte a anului am derulat pentru Marketing&Sales Forum 2016 (organizat de Synergizer) un sondaj de opinie pe tema utilizarii si utilității solutiilor CRM. Au fost 10 intrebari la care au raspuns cc 200 de persoane cu diverse functii in zona de marketing, vanzari si management. Sondajul nu a avut intentii statistice.   Va prezint acum rezultatele si revin cu o interpretare. 1) Folositi preponderent Excel in gestiunea relatiilor cu clientii (campanii de marketing, vanzari etc.)? 61% DA versus 39% NU 2) Credeti ca utilizarea unui Customer Relationship Management (CRM) ar duce la cresterea vanzarilor? 73% DA versus 11% NU si 16% FARA RASPUNS 3) Considerati CRM ca fiind un instrument de „politie interna”? 72% NU versus 18% DA... Citeste tot →

Unde poti invata despre Customer Care Satisfaction

O companie  ma informeaza despre derularea unui curs de Customer Care Satisfaction la Bucuresti, in prima parte a lunii decembrie. Analizand putin structura, cursul pare potrivit pentru dezvoltarea unei strategii de relationare cu clientii, eventual urmata de implementarea unei solutii CRM. Cursul tine doua zile si are ca obiective: Constientizarea si motivarea cursantilor in sensul construirii unei relatii pe termen lung cu clientii companiei printr-un customer care de calitate; Construirea unui sistem eficient de gestiune a relatiilor cu clientii si transformarea clientilor in parteneri; Cunoasterea si aplicarea celor 3 elemente cheie in servisarea clientilor; Integrarea recomandarilor de “ce sa faci” si “ce sa nu faci” in relatiile cu clientii; Tehnici de comunicare si depasire a obstacolelor in relatiile cu clientii;... Citeste tot →

Vrei Lead Management? Afla care sunt cele mai bune solutii

Toata lumea face Lead Management, chiar daca multi nu isi dau seama sau nu isi definesc astfel actiunile. Foarte pe scurt, Lead Management defineste un instrument pentru transformarea prospectilor in clienti si gestionarea tuturor activitatilor asociate acestui proces. (captarea si inregistrarea unui lead, informare si comunicare, transformare in oportunitate, vanzare). Exista o Diferenta mare intre Lead Management si CRM, in sensul in care numeroase solutii CRM includ si un modul de Lead Management, insa reciprocra nu este valabila. In ultima vreme, Lead Management -ul este privit ca un tool exclusiv pentru vanzari (ceva spre Salesforce Automation, desi comparatia mi se pare fortata) in timp ce un CRM acopera in intregime relatiile cu clientii (vanzari, marketing, service/support, call center, fidelizare etc)... Citeste tot →

Care este cel mai bun sistem CRM?

„Cel mai bun sistem CRM”? Intrebare apare tot mai des in conversatiile din social media, insa din pacate este fundamental gresita. In demersul de a gasi best tool on the market numerosi antreprenori sfarsesc prin a implementa fie un sistem CRM prea complex pentru activitatea lor, fie unul prea scump. Chiar daca exista lideri de piata (vezi topul Gartner) si putem presupune ca acele solutii sunt cele mai bune, intrebarea corecta este „Care este cel mai potrivit sistem CRM pentru mine”? Presupun ca intrebarea apare in contextul unei achizitii si nu a unei discutii teoretice, caz in care interpretarile pot fi numeroase. Am intalnit frecvent in ultimul an, companii romanesti mici si cu organizare relativ simpla care insa visau la... Citeste tot →