Evaluare CRM Review: MiniCRM

(De retinut: Articolul de mai jos a fost realizat in urma derularii unui trial prin care echipa CRM Review a incercat sa surprinda modul practic de utilizare a solutiei, de la incarcarea datelor si generarea de task-uri pana la analiza vizuala a informatiilor agregate.)

Informatii generale:

MiniCRM este o solutie pentru gestiunea relațiilor cu clientii, orientată cu precaderea asupra administrarii proceselor de vanzare, de la captarea oportunitatilor pana la transformarea acestora in clienti. Complementar, solutia ofera un modul de suport si unul de facturare, prin care urmareste sa ofere toate uneltele necesare interactiunii cu clientul, atat in perioada de ofertare cat si postvanzare.

Furnizor:

Solutia a fost dezvoltata de compania omonimă MiniCRM, cu sediul in Budapesta, insa este folosita pe mai multe piete din regiune. De cateva luni, produsul este disponibil si in Romania prin intermediul portalului www.minicrm.io/ro. In 2014, MiniCRM a castigat premiul Special Best International App in cadrul concursului regional „Business Wall of Fame” organizat de Deutshe Telekom, concurs care s-a derulat si local prin Telekom Romania.

Module si functionalitati

Solutia are trei module principale: Vanzari, Suport, Facturi si un modul complementar de Raportare, care acopera toate activitatile gestionate in solutie. Prin intermediul serviciilor de customizare, pot fi adaugat si module suplimentare.

Modulul Vanzari este centrat pe pipeline, orice inregistare in aplicatie reprezentand o etapa in acest proces. Activitatile de marketing (coldcall, newsletter) sunt subordonate acestei logici si fac parte intrinseca a procesului de gestiune a clientilor. Acest modul include si managementul task-urilor individuale, cu posibilitatea alocarii de sarcini intre colegi sau pe filiera ierarhica. Evident, nu lipsesc obisnuitele alerte la stabilirea unor activitati si nici posibilitatile de vizualizare pe diverse perioade de timp. Modulul permite personalizarea modului de contactare a clientilor, a mesajelor trimise catre acestia prin newsletter si ofera numeroase sabloane pentru diverse scenarii de comunciare cu clientul sau echipa proprie: remindere, notificari, oferte, cerere feedback, alocare task-uri etc. Un aspect util este ca aplicatia pune una accent important pe diferentiarea „Contracte câștigate” versus „Contract pierdute” cu inregistarea unor detalii relevante, ceea ce permite o intelegere mai rapidă a realitatii si a pozitiei pe piata. Deasemenea, este posibila (nu am incercat) crearea de form-uri pentru captarea interactiunii cu clientii prin site-ul web al companiei. Este un avantaj, mai ales in corelare cu o campanie de tip GoogleAdWords sau similar.

Aplicatia permite importul rapid a unor baze de date, atat prin intermediul unor fisiere de tip XLS, .XLSX, .ODS or .CSV. sau direct copy/paste din fisiere Excel. In ambele cazuri, pentru validarea și organizarea informatiilor utilizatorul trebuie sa deruleze un configurator simplu.

 Modulul Helpdesk permite deschiderea, alocarea și monitorizarea tichetelor. Este relativ simplu și foarte vizual. Tichetele pot fi deschise de orice utilizator și capteaza feedback-ul generic al clientului. Pot fi inregistrate in orice etapa a procesului, de la alocarea catre un agent specializat pana la rezolvarea problemei.

 Modulul Facturare nu este tocmai specific unei solutii CRM, insa apare tot mai frecvent in cadrul solutiilor pentru organizatii mici si complexitate redusa. Este mai degraba un modul de „ofertare” deoarece permite si realizarea de facturi proforma si oferte comerciale. Nu are ca scop inlocuirea unei aplicatii financiar-contabile ci doar fluidizarea activitatii de facturare și o mai buna intelegere a relatiilor economice. Permite urmarirea fluxului de creare, inregistrare si plata a facturilor, precum si alocarea acestora pe clienti, proiecte, responsabili etc. Facturarea se poate face in moneda multipla, inclusiv pentru operatori intracomuntari etc.

 Modulul Raportare (Executive Dashboard in denumirea oficiala) genereaza o imagine de ansamblu asupra activitatilor derulare in celelalte module si surprinde gradul de performanta. Simultan trimite atentionari cu privire la aspecte critice din cadrul companiei. Rapoartele furnizate sunt de genul: eficiența procesului de vanzare, eficienta vanzatorilor, tichete emise, grad satisfactie clienti, facturi emise, cash-flow, perioada de incasare etc. Fiecare raport este customizabil si ofera informatii cu diverse grade de detaliere si pe diverse intervale de timp. Sunt disponibile rapoarte pentru utilizatori si pentru management. Solutia include un motor de cautare pentru acces facil la informatii despre orice tip de inregistrare.

Ecranul este impartit in doua zone, una operationala unde pot fi introduse si citite informatiile si una vizuala (o coloana in dreapta) care face o sumarizare a activitatilor pe toate etapele proceselor (vanzari, suport etc) fiecare etapa avand o culoare distincta. Aceasta coloana permite analiza situatiei curente dintr-o singura privire si este unul dintre diferentiatorii MiniCRM. Vedeti captura de ecran, la finalul post-ului.

Integrari cu alte aplicatii, addon-uri:

MiniCRM este o solutie cloud, prin urmare poate fi accesata de pe orice dispozitiv si nu implica instalari locale. Pe tablete modul de utilizare este satisfacator, iar pentru telefoane exista apps-uri dedicate pe Android si iOS. Nu am testat versiunea mobila. Solutia poate fi integrata cu suita Google: Gmail, Google Calendar, Google Spreadsheets dar si cu Microsoft Office 365, pentru aceste aspecte va fi insa nevoie de servicii de suport din partea furnizorului.

Administrare:

MiniCRM are o administare simpla, care permite: alocare de utilizatori, personalizarea campurilor, crearea de sabloane pentru diverse tipuri de documente si interactiuni. Interventia asupra campurilor nu ridica probleme, practic orice denumire poate fi schimbata rapid. Pot fi adaugate elemente in cadrul fluxurilor printr-un editor la fel de simplu. Ceva mai complexă este crearea de noi module/submodule (Proiecte, Venituri Tranzactionale, Venituri Recurente) si pentru care este probabil recomandata asistenta din partea dezvoltatorului.

 Concluzii:

MiniCRM este o solutie care aduce simplitate in gestiunea clientilor, nu incurca utilizatorii cu meniuri complexe si functionalitati inutile si se poate personaliza, intr-un plan general, pe cerintele oricarui tip de activitate. Este o solutie potrivita pentru o companie mica/medie cu putine linii de business si echipa restrasa de sales, eventual o structura in care toata organizatia este implicata, sub diverse forme, in relatia cu clientii.

 Plusuri:

  • Usurinta in utilizare (nu necesita un training deosebit pentru utilizatori)
  • Fluxuri logice, usor de respectat
  • Meniu simplu cu elemente vizuale
  • Administare si personalizare facila
  • Rapoarte relevante, usor de accesat si inteles

 Minusuri:

  • Lipsa unei interfete in limba romana (compania promite o localizare in curand)
  • Nu oferă functii de auto-completare a unor campuri (adresei, coduri postale, date fiscale)
  • Nu ofera integrare cu harti pentru localizarea facila a clientilor

Date de contact: MiniCRM

Anca-Ioana Bândac
0371 783 728 | anca.ioana@minicrm.ro | www.minicrm.io/ro/

Licentiere si preturi:

MiniCRM este o solutie disponibila in regim cloud, pe bază de abonament lunar. Sunt disponbile trei pachete principale, insa oferta este flexibila, in sensul ca se pot adauga sau elimina utilizatori in functie de cerintele clientului. Orice client nou beneficiază de suport si consultanta one-to-end pentru customizare și punere in functiune. Variantele de abonament/licențiere sunt urmatoarele:

Professional: 15 utilizatori la 199 EUR/luna. Include: procese multiple de vanzari, web forms & API, mass-emailing și follow-up, support extins etc.

Standard: 5 utilizatori la 79 EUR/luna, cu aceleasi functionalitati insa fara servicii de suport.

Starter: 3 utilizatori la 39 EUR/luna, un singur proces de vanzari, web forms, task management.

Capturi de ecran

 

Oportunitate Ecran Principal

 

 

 

 

 

Coloana vizuala

Capture

 

 

 

Creare Module

Comments are closed.