Cum sta piata de CRM in 2011-2012?

Market Watch revine cu analiza starii curente si a tendintelor inregistrate in piata de CRM locala.Cererea locală de soluţii CRM pare a avea un trend ascendent, raportat la evoluţiile înregistrate în 2008 şi 2009, conform micro-anchetei realizate de Market Watch în rândul vendorilor locali de astfel de soluţii. Interesul în creştere vizavi de soluţiile de management al relaţiilor cu clienţii nu permite, însă, tragerea concluziei că asistăm la un fenomen de reală maturizare a pieţei. De exemplu, clienţii fac confuzii majore încă asupra ariei de acoperire a unei soluţii CRM, precum şi asupra funcţionalităţilor şi beneficiilor pe care acestea le oferă. Însă, ca orice proces de educare, şi cel de educare a unei pieţe este unul continuu. Iar optimismul vendorilor intervievaţi este un semnal pozitiv în sensul evoluţiei viitoare. Analiza a fost realizata cu ajutorul unor interlocutori activi atat in cadrul unor companii mari de talie internaţională (Microsoft şi SAP), dar şi doi actori locali, cu prezenţă activă (Advantage Software Company şi misoft) – pentru a obtine o imagine de ansamblu asupra evoluţiei pieţei locale de soluţii CRM. Ipoteza iniţială, de creştere lentă a interesului pentru astfel de soluţii din partea companiilor locale, a fost confirmată parţial de participanţii la această micro-anchetă. Restul declaratiilor aici.

Comments are closed.