Cu SugarCRM colectezi lead-uri din Facebook

DanmarCRMCitind zilele trecute despre lansarea unui modul de SugarCRM Facebook Lead Integration de catre Danmar, partener Sugar CRM localizat in Romania, am zis ca e loc pentru o informare mai ampla.  Prin urmare, am schimbat cateva vorbe cu reprezentantul Danmar despre CRM Opensource in Romania, un sector de piata foarte putin vizibil in ultima vreme.

 

Ce am aflat:

  • Romania nu reactioneaza prea bine la opensource, iar clientii nu sunt prea increzatori in acest model. (din cate am observat nici Liquid CRM, al partener de SugarCRM nu evolueaza mai bine)
  • Au avut ceva solicitari insa companiile cred invariabil ca „open source” inseamna gratis sau oricum foarte, foarte ieftin
  • Compania are la Bucuresti o echipa cu experienta, dar foloseste si resurse din alte tari din regiune. Au statut de Technology Partner SugarCRM
  • Pentru piata locala au cautat sa dezvolte o retea de parteneri, insa demersul nu a reusit.
  • Danmar vinde exclusiv pe piata internationala, cu precadere servicii de customizare, personalizare, mentenanta. Compania a deschis recent o filiala in Australia, impreuna cu un partener local. Alta piata importanta pentru ei este, in mod evident, America de Nord. Prin urmare, nici site in limba romana nu mai au
  • SugarCRM nu are cel mai flexibil model comercial, prin urmare Danmar a inceput sa distribuie si 1CRM (din cloud sau in scenarii de hosting privat)
  • SugarCRM Facebook Leads Integration este un modul de tip SocialCRM care automatizeaza captarea lead-urilor prin sincronizare in timp real. Lead-urile sunt importate in SugarCRM si procesate in functie de strategia beneficiarului

 

CRM Market 2015

 

 

Prin 2013-2014, SugarCRM avea o cota de piata de 5.6 procente in US si de cca 2-3% la nivel global. In ultimii ani, nu i-am mai vazut prin analize (apar totusi in Gartner Magic Quadrant la Vizionari) si nu-mi pot daca seama cum au evoluat fata de Salesforce cat si a Dynamics CRM.   In 2015, SugarCRM a raportat o crestere anuala de 25%.

 

 

Comments are closed.