CRM-ul si subutilizarea

Am citit il ultima vreme tot mai multe posturi/articole despre subutilizarea CRM-ului. Pe scurt, managementul companiilor cu pricina este destul de inspirat ca sa ofere angajatilor un instrument din categoria CRM dar acesta nu este folosit suficient. Mai concret nu vor incarca date in aplicatie continuand folosirea altor metode. Motivele sunt multiple si tin de lipsa unui training adecvat, lipsa implicarii in implementarea solutiei, o interfata anacronica etc sau pur si simplu comoditate. Peste toate as spune să este vorba de incapacitatea managementului de a impune noul mod de lucru.
Imi amintesc, in contextul unei implementari interne de CRM, replica ,,celebra,, a unui coleg de la vanzari ,, si ce mi se intampla daca nu folosesc aplicatia?,,. Sunt sigur ca cineva i-a explicat beneficiile dar sunt la fel de sigur ca multe dintre beneficiile in discutie erau obiective ale companiei si nu ale lui personale, iar lipsa de implicare devine evidenta. Se naste de aici o intrebare: ce instrumente reale are un manager pentru a determina echipa sa foloseasca un instrument din categoria CRM?
Orice experienta este binevenita.

Comments are closed.