CRM-ul ajuta distribuitorul Ambient sa creasca vanzarile cu 18%

SalesProiectul de CRM de la Ambient (distribuitor de materiale de constructii cu sediul in Sibiu si marketshare major in Ardeal) m-a interesat in mod deosebit, deoarece am fost implicat oarecum in discutiile initiale pe care managerul de proiect al companiei le-a avut pe LinkedIn (inclusiv pe grupul de discutii CRM Review) in procesul de selectie a solutiei. Dupa ce si-au facut bine temele, cei de la Ambient au ales Microsoft Dynamics CRM, in principal pentru ca este o solutie care ofera libertate in alegerea partenerului, iar in secundar pentru ca au fost multumiti de nivelul functionalitatilor si de integrarea cu SAP, solutie folosita de companie pentru gestiune financiara, depozit etc. Proiectul este un exemplu de integrare SAP-Dynamics CRM (mai exista unul similar la Dedeman) si cred ca are potential bun de replicare.

Pe scurt,  in contextul de reasezare a pietei din 2010-2011, Ambient avea nevoie de o solutie prin care agentii de vanzari din teren sa aiba acces in timp real la informatii complete despre clienti, stocuri, comenzi, debite etc. Pe de alta parte, echipa de management dorea un instrument de monitorizare si control al fortei de vanzari. Finalitatea a fost implementarea unui proiect CRM/SFA, o solutie personalizata dezvoltata de Softelligence pe Microsoft CRM/xRM. Sunt cca 280 de utilizatori, SFA-ul pentru echipele din teren, CRM-ul pentru back-office, vanzarile consultative din magazine + departamentul de închiriere scule. Din discutiile cu beneficiarii, proiectul a fost destul de complex, pe de o parte pentru ca Ambient a avut multe cerinte specifice, iar pe de alta pentru ca solutia CRM/SFA a fost integrata cu SAP, Business Objects (solutie de analiza si raportare) Master POS (solutie de retail) etc.

Rezultatele arata urmatoarele:

– 30% mai multe conturi gestionate de fiecare agent de vanzari (in medie) prin utilizarea SFA/CRM

– 18% crestere vanzari la nivel de proiecte (ridicarea unei case este tratata ca un proiect, spre exemplu)

– flexibilitatea in politica comerciala data de accesul in timp real la intreaga fisa a clientului (ce, cand, cat a comandat, cum a platit etc)

– 20% mai mult timp de inchiriere pentru scule si utilaje prin programarea in CRM a intregii activitati

Suna interesant, nu?

 

Comments are closed.