Criterii la alegerea unui sistem CRM

Ai in plan achizitia unui sistem CRM, dar informatiile gasite online iti produc mai multa confuzie? Ne-am gandit sa creionam cateva criterii care sa te ajute in alegere. Este bine să ştii că la achiziţia unui sistem CRM, nu cumperi doar aplicatia ci şi furnizorul. Acest  „mariaj” este bine să aibă perspective pe termen cat mai lung, cel puţin 4-5 ani. Prin urmare, ar fi bine sa evaluezi atent atat solutai cat si vanzatorul. In cazul unui sistem CRM, parteneriatul cu furnizorul (care iti ofera serviciile de consultanță, implementare, import de date, customizări etc) este la fel de important ca soluţia în sine, pentru că în IT, ca şi la tango, proiectele se derulează în doi: client şi furnizor. Experienta locala si internationala arata ca in lipsa unei relatii armonioase intre cele doua parti, tehnologia devine neputincioasă.

Dar sa trecem la fapte si sa identificam, care sunt cele mai relevante aspecte în această relaţie;

 

Planurile de susţinere a soluţiei pe termen lung. 

Un sistem CRM are o viaţă de cel puţin 4-5 ani, prin urmare furnizorul trebuie să susţină dezvoltarea soluției şi să o îmbogăţească permanent pentru a face faţă cerinţelor prezente şi viitoare. Prin urmare, verifica planurile furnizorului, bugetele pe care le investeste in dezvoltare etc. Nu le vei gasi pe toate pe site-ul producatorului, prin urmare verifica articole de presa, interviuri etc.

 

 Competenţe şi disponibilitate. 

Furnizorul trebuie să aibă atât competenţele tehnice şi de business pentru implementarea sistemului CRM dar şi disponibilitatea punerii acestora în practică. Fiecare companie are un mod propriu de a face lucrurile, iar acesta trebuie să se regăsească în sistemul CRM (aici ajuta personalizările şi customizările). Furnizorul trebuie să aibă abilităţile necesare pentru a transpune în sistemul CRM specificul companiei, altfel există riscul ca angajaţii să utilizeze evoluţia sub capacitatea acesteia sau să o ignore pur şi simplu.

 

Experienţă şi referinţe. 

Competenţele şi disponibilitatea sunt mai greu de dovedit şi par mai degrabă o promisiune decât un fapt. Experienţa şi referinţele pe de altă parte sunt uşor de verificat. Cere referinte verificabile, studii de caz etc si nu te sfii sa contactezi un client existent. Ai in vedere ca un stuiu de caz are o viata limitata, daca este mai vechi de 3-4 ani, poti sa-l ignori. Cel mai probabil, intre timp exista o alta versiune de produs, iar echipa s-a schimbat.

 

Alternative. 

Mulţi antreprenori se tem că vor devenit dependenţi de un furnizor după implementare unui sistem CRM.  O temere reală dacă alegeţi o soluţie dezvoltată „la cheie” sau disponibilă printr-un furnizor unic. Vei fi captiv într-o relaţie cu un partner unic, iar schimbarea partenerului înseamnă schimbarea soluţiei. Ideal ar fi sa alegeti un sistem CRM disponibil printr-o retea de parteneri, ca sa ai alternativa la servicii. Situaţia este similară şi dacă mergeţi în cloud. Cere optiuni pentru migrarea datelor daca veti dori la un moment data incheierea contractului.

 

Concluzia îți aparţine, important este să înţelegi că într-un proiect CRM, nu contează doar sistemul ci şi/mai ales relaţia cu furnizorul şi planurile pe termen lung.  Mai treci pe la noi, poate vei mai gasi informatii utile.

 

 

Comments are closed.