Ce planuri are MiniCRM pentru piata locala?

MiniCRM_Norbert LeskoIn cadrul editiei 2016 a IM World am avut o discutie cu Leskó Norbert (vezi profil LinkedIn), fondatorul MiniCRM. Am incercat sa aflu care sunt planurile pentru Romania, cum se dezvolta produsul, dar si cum vede un strain, piata locala de CRM.

CRM Review: Cum arata planul de afaceri pentru Romania in urmatorii 2-3 ani?

Norbert Lesko: Anul acesta am reusit sa ne conturam o pozitie si sa castigam cota de piata. Avem deja peste 50 de clienti multumiti, ceea ce arata ca mergem in directia corecta. Rezultatele se datoreaza si dezvoltarii unei echipe locala, care in mod curent are sapte persoane dedicate pietei din Romania. Obiectivul este sa ne dublam numarul de clienti si veniturile, insa pentru ca plecam de la o baza inca mic, vom avea o cresterea chiar mai mare in urmatoarele 12 luni.

CR: Dezvoltati o retea de parteneri, insa ce masuri de stimulare le oferiti acestora?

NL: Lucram cu mai multi parteneri de implementare, companii dar si experti individuali. Partenerii ne ajuta in demersul de implementare si customizare a MiniCRM pe cerintele clientilor din Romania, dar si la nivelul analizei proceselor de business si a trainingului pentru utilizatori. Acesti parteneri castiga atat prin serviciile de consultanta si implemenatre pe care le ofera, cat si printr-un sistem de „revenue share” din vanzarile pe care le fac. Acest sistem este activ pe toata viata clientului.

CR: Lansati periodic noi release-uri pentru MiniCRM. Integrati in aceste versiuni feedback-ul clientilor: Cum colectati acest feedback?

NL: Avem o echipa de consultanti care sunt permanent aproape de client. Acestia colecteaza feedback-ul clientilor pe diverse arii functionale, iar ulterior votam care dinte functionalitatile solicitate sunt cele mai populare si merita integrare in solutie. De asemenea, derulam frecvent chestionare online ep intreaga baza de clienti. La ultimul chestionar am avut 315 respondenți. Toate informatiile sunt colectae de un Product Owner care este responsabil cu dezvoltarea solutiei si integreaza atat idei din piata cat si din prorpiul departament de cercetare-dezvoltare.

CR:  MiniCRM este o companie focalizata exclusiv pe solutia MiniCRM. Aveti si plan si dezvoltarea unor produse complementare: Marketing Automation, Field Force Automation, Social CRM etc?

NL: Produsul nostru deja include functionalitati din aceste arii operationale si deocamdata nu avem in plan dezvoltarea unor solutii dedicate. Pe termen scurt, ne concentram pe imbunatatirea functionalitatilor existente acum in MiniCRM precum si pe extinderea capacitatii de integrare cu cele mai popularea solutii de business din piata.

CR:  Cum vi se pare rata de adoptie a CRM-ului pe piata locala, prin comparatie cu alte tari unde MiniCRM este prezenta?

NL: Cred ca piata din Romania are un potential mai mare, prin dimensiune dar si prin initiativa antreprenorilor. Am intalnit multe companii romanesti cu planuri ambitioase, atat in dezvoltarea afacerii cat si in asigurarea unui nivel ridicat de calitate a serviciilor si experientei de consumator.

Comments are closed.