Cat costa un CRM?

Am primit mai multe intrebari, prin intermediului grupului CRM Review de pe LinkedIn, legate de costurile unui CRM. Subiectul este foarte vast si am fost tentat sa raspund ca in gluma cu proprietarul de yaht intrebat de un trecator „cat costa?”: „Cam oricine intreaba nu-si permite”. Dincolo de realitatea ca structura de cost a unei solutii de business este in general complexa deoarece implica licente, consultanta, servicii de customizare, hardware etc este totusi de retinut ca  prospectii au nevoie de cateva repere.

testare-software

Un segment, pentru care discutia face sens este SaaS/Software ca Serviciu, unde costurile sunt ceva mai usor de inteles datorita abonamentului lunar bine definit. Dar si zona de pret pe aceste solutii este relativ generoasa. Avem la dispozitie atat un serviciu ca SalesForce cu un pret de lista de cca 125 USD/luna pentru versiunea Enterprise, 300 USD pentru versiunea de top Performance dar si optiuni mai ieftine la 65 USD pentru Professional si doar 5 USD pentru Contact Manager, cat si un furnizor local ca Zimplu CRM cu preturi de cca 18 EUR pentru 5 utilizatori (Start) 34 EUR pentru 10 useri și 343 EUR pentru numar nelimitat de utilizatori. Repet toate preturile sunt la nivel de luna. Mai echilibrata este oferta Microsoft pentru Dynamics CRM Online cu preturi locale de: 53 EUR Professional, 24 EUR versiunea Basic si 12 EUR Essential.

Pentru abordarile on premises costurile sunt mult mai greu de intuit, din cauza componentelor multiple care genereaza un proiect. Pentru o companie cu 10-15 utilizatori as zice ca 20.000 EUR este un buget de start. Aici foarte relevante sunt  nivelul de personalizare al solutiei si complexitatea acesteia etc. Prin urmare, e mai complicat de raspuns.

Comments are closed.