Care va fi evolutie pietei de CRM in 2013?

Evoluţia pieţei CRM locale este o necunoscută pentru o persoană care nu urmăreşte cu atenţie puţinele anunţuri făcute pe această nişă. Studiile pe piaţă autohtonă lipsesc, cele externe au un grad redus de aplicabilitate pe plan local, iar puţinele estimări vagi trebuie privite cu precauţie. Pentru 2013-2014, soluţiile CRM reuşesc să devanseze sistemele ERP în ceea ce priveşte priorităţile investiţiilor IT ale companiilor, conform unui recent studiu Gartner.
Pe plan local, gradul de penetrare al soluţiilor CRM este, încă, o necunoscută. Singurele studii care fac o vagă referire sunt cele realizate de IDC, care include CRM-ul într-o generică piaţă EAS (Enterprise Application Software) şi, mai nou, EUROSTAT. Potrivit studiului EUROSTAT 2013 „Enterprises making slow progress în adopting ICT for e-business integration“, circa 20% din companiile româneşti utilizau în 2012 o soluţie ERP (faţă de 19%, în 2010), iar 17% o aplicaţie CRM (în scădere faţă de 18%, cât se înregistra în 2010). Dincolo de strania scădere a gradului de penetrare, ceea ce frapează este faptul că soluţiile ERP şi CRM aveau în 2010 cote sensibil apropiate.
Subiectul a fost comentat de Market Watch (articolul aici) impreuna cu Ioana Razvan, sefa business-ului de ERP si CRM la Microsoft Romania.

Comments are closed.