Care este povestea venirii Salesforce in Romania

Primul interviu CRM Review o are ca invitata pe Cristina Mudura, Sales&Marketing Director Brinel, iar ca subiect parteneriatul recent incheiat de Brinel cu Salesforce.com. Interviul a fost realizat via e-mail.

1) Mai multe companii locale au cochetat cu ideea aducerii Salesforce pe piata locala, insa nu au avut o directie doar clar trasata. Pentru Brinel este un business strategic sau oarecum conjunctural?

In primul rand e strategic, pentru ca de data asta nu doar Brinel este focalizat pe promovarea in Romania ci si Salesforce. De  aceea, la sfarsitul anului trecut Brinel si Salesforce au pus bazele unui plan de afaceri comun care prevede atat investitii si eforturi, cat si beneficii comune. Nevoia Salesforce de a avea un partener roman a venit din dorinta de a putea pune la dispozitia clientilor din Romania servicii specializate in limba Romana, considerand piata din Romania ca fiind o piata maturizata. Pentru Salesforce calitatea implementarii (Customer Satisfaction Score) este cel mai important indicator masurat in relatie cu partenerii, ca atare, necesitatea oferirii unor servicii de calitate ireprosabila in Romania au dus la selectarea Brinel ca partener strategic pentru Romania.salesforce1

- Ce echipa de consultanti aveti Salesforce?

Echipa de delivery este alcatuita atat din consultanti cat si din personal tehnic. Acum sunt 4 persoane specializate in aceasta echipa, in diferite grade de certificare. Unul dintre ei, chiar va sustine sesiunile demonstrative de la evenimentul din 6 Mai (Andy Langyel). Dar echipa e in crestere, atat pe parte de consultanti cat si dezvoltatori. Pentru a veni in intampinarea clientilor am simplificat si oferta de servicii, impachetand anumite servicii pentru simplificarea alegerii facute de clienti. Mai multe detalii aici: http://www.brinel.ro/Servicii/consultantasalesforce.aspx.

– Ce servicii din portofoliul Salesforce veti vinde? Doar SalesCloud sau si Chatter, spre exemplu.

Acum ne focalizam pe implementarea produselor pentru sales, service si marketing si mai putin pe implementarea platformei de dezvoltare. Din punct de vedere al impachetarii produselor, subscriptiile salesforce sunt de 5 tipuri (Contact Manager, Group, Professional, Enterprise si Performance), aceste tipuri ingloband practic toate produsele Salesforce. Pentru mai multe informatii despre modul de impachetare al produselor Salesforce puteti consulta documentul: http://www.sfdcstatic.com/eu/assets/pdf/datasheets/DS_SalesCloud_EdCompare.pdf. Tot aici puteti vedea si preturile pentru Europa.

- Veti face localizarea acestor servicii. Stiu ca exista user-interface in limba romana, ma refer insa la platforma, suport etc.

Din punct de vedere al disponibilitatii produsului in limba romana, acesta, asa cum stiti si dvs este disponibil de mai multi ani. Momentan Platforma nu este in plan de traducere. Serviciile, invclusiv cele de suport vor fi asigurate de catre echipa Brinel, deci vor fi si in limba romana.

– Are Brinel  in vedere dezvoltarea de solutii proprii peste SalesForce1 Platform?

In planul de dezvoltarea al parteneriatului Brinel – Salesforce exista si dezvoltarea de solutii proprii Brinel pe platform Salesforce, dar este prea devreme ca sa discutam despre ele. Va vom da detalii la momentele respective.

-Va fi acelasi pricing ca la nivel global? Cine va face billing-ul?

Billingul va fi asigurat in aceeasi metoda ca cea obisnuita Salesforce: subscriptia aferenta drepturilor de utilizare se face direct catre Salesforce, serviciile de implemntare si support direct catre Brinel. Din punct de vedere al pretului, avem o veste foarte buna,. Preturile sunt la nivel global, dar din fericire, Romania beneficiaza de o situaite speciala pentru urmatoarele 12 luni, astfel incat Brinel poate asigura in Romania nivelul de preturi din USA, nivel care e simtitor mai mic decat cel din Europa (aici puteti gasi preturile asigurate de Brinel: http://www.brinel.ro/salesforce.aspx). Practic pretul asigurat in Romania prin intermediul Brinel va fi redus cu cu aproximativ o treime fata de restul Europei. Si in plus fata de asta, participantii la evenimentul din 6 Mai de la WTC vor mai avea o surpiza in mape sub forma unui voucher, dar asta lasam pentru eveniment.

Comments are closed.