BPM Online vrea sa se extinda in Romania

BPM OnlineBPM Online este un CRM ceva mai de nisa, proiectat la intersectia dintre CRM (Customer Relationship Management) si BPM (Business Process Management) ceea ce se vede in modul lor de abordare a pietei. Acopera atat ariile traditionale de vanzari, markeitng si suport insa ofera si o platforma de dezvoltare prin care utilizatorii isi pot defini propriile procese. Complementar, printr-un marketplace dedicat, clientii pot adauga diverse add-on-uri (FaceBook Connector, Online Chat, Adobe Connector, Document Management etc).

BPM Online nu este foarte cunoscut in Romania, insa de anul trecut a semnat cateva parteneriate, iar procesul de extindere a canalului si creare brandawareness va continua si in 2018. Printre parteneri se afla: Asseco (integrator cunoscut), Argon Solutions (companie cu sediul in Tg Mures si birouri in Cluj si Bucuresti) BD Systems (mai mult un consultant independent cu background pe BPM si  vanzari) si EvoProd (al carei site nu este functional). Din discutille cu partenerii locali, reiese ca BPM Online este o solutie orientata catre companii medii si mari (peste 2-3 milioane euro cifra de afaceri) si cu procese relativ complexe, unde managementul isi pune problema optimizarii si automatizarii fluxurilor de lucru pentru atingerea unui nivel ridicat de eficienta. Abordarea partenerilor BPM Online difera de cea a furnizorilor traditionali de CRM si nu incearca rezolvarea punctuala a unor probleme/obiective de vanzari, marketing sau suport, ci mai degraba o transformare la nivel de business. Baza de clienti este inca redusa, dar in crestere, cele mai relevante referinte fiind OTP Bank si Ringier. Exista si numeroase oportunitati de roll-out, la filielele unor companii care deja folosesc BPM Online la sediile centrale.

Solutia este disponibila atat on premises cat si in cloud (scenariu in care costul de utilizare porneste de la 25 usd/luna/user pentru editia BPM Online SALES Team si ajunge la 50 usd/luna/user in versiunea  SALES Enterprise, preturi pentru piata US). Modulul BPM Online Service are doua editii Customer Center la 35 usd/luna/user si Enterprise Service la 50 usd/luna/user. Modulul BPM Online Marketing se vinde cu o subcriptie anuala de cca 2870 usd/user pentru cca 10.000 de contacte active si 5 campanii generate lunar. De asemenea, sunt disponibile mai multe editii verticale pentru companii din Servicii Financiare, Pharma, Media si Publicitate, Telecom, Transporturi etc precum si diverse impachetari comerciale.  Versiunea cloud este livrata din centrele de date Amazon. Pentru toate solutiile exista un free trial de 14 zile, cam scurt, avand in vedere ca majoritatea furnizorilor ofera minim 30 de zile.

 

Comments are closed.