Bitrix24, opinii la prima vedere

Bitrix24 logoBitrix24 nu este chiar un CRM ci mai degraba o platforma de gestiune a unei companii. Spun platforma pentru ca Bitrix24 include functionalitati diverse: gestiune de resurse, project management, document management, CRM, colaborare, HR etc. Aceasta poate fi un lucru bun, insa aduce o oarecare complexitate, nu tocmai de dorit.

La nivel de CRM, Bitrix24 ofera o solutie extinsa de management al interactiunilor cu piata (prospecti, clienti, parteneri etc) la nivel de inregistrari contacte, observatii, emailuri, apeluri telefonice, taskuri si intalniri. Pare un contact management foarte evoluat, in care utilizatorul poate importa/exporta contacte, segmenta piata si genera rapoate de activitate. De altfel, panelul principal este „Activity Stream” unde fiecare isi gaseste intreaga activitate trecuta, prezenta si programata.

Mai interesante sunt functionalitatile din zona comerciala, care permit atat crearea si trimiterea unei oferte  ( pe baza unui catalog de produse, discounturi etc) cat si facturarea clientilor. Facturile se pot personaliza. Nu am gasit informatii pe site despre modalitatea de integrare cu o aplicatie financiar-contabila, dar nu cred ca poate fi prea complicat. Sunt multe companii mici care au nevoie de un „CRM contabil” iar astfel de functionalitati sunt foarte apreciate.

Bitrix24  include si functionalitati de Social CRM prin integrare cu diverse canale social media, prin care utilizatorii pot interactiona direct/real time cu publicul interesat. Solutia ofera si un „web form builder” pentru crearea de formulare online. Sunt disponibile mai multe modele, insa aceste pot fi customizate dupa bunul plac al utilizatorului (text, imagine, reguli etc). Aceste formulare permit o interactiune facila cu vizitatorii si colectarea de contacte, leaduri etc.

Bitrix24 1

In Bitrix24, contactele precum si leadurile pot fi partajate intre membrii echipei, in functie de anumiti parametri/setari de securitate. Solutia poate fi livrata atat oline (date stocate in nor) cat si on prem (self hosted). Bitrix24 se integreaza cu mailchimp, gmail, dropbox/googledrive/onedrive etc. Solutia este accesibila prin browser dar si prin aplicatii mobile dedicate pentru Android si iOS. Rapoartele sunt relativ simple, dar colorate si intuitive. Interfata este relativ incarcata si poate genera confuzii. Nu am reusit sa vad un demo, prin urmare nu stiu cat de ergonomica este solutia, daca autocompleteaza unele campuri, face sugestii, are meniuri personalizabile etc.

La nivel de preturi, versiunea cloud are patru optiuni: FREE, PLUS (39 USD/luna), STANDARD (99USD) si PROFESSIONAL (199 USD) cu numar nelimitat de utilizatori. Versiunea self hosted (on prem) are doua versiuni: BIZPACE (4990 USD) si BIZPACE ENTERPRISE (14.990 USD) pentru 25 si respectiv 100 utilizatori.

Pagina oficiala Bitrix24 afirma ca sunt peste 1 milion de utilizatori la nivel global. In Romania, solutia are cativa clienti dar este destul de low profile. Numele produsului apare in diverse discutii online, dar pare utilizat cu precadere in scenarii FREE. Au un partener oficial in Timisoara ACP Software Solution, care  il promoveaza ca Social Intranet, Task si Project Management.

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.