Cat costa un CRM?

Am primit mai multe intrebari, prin intermediului grupului CRM Review de pe LinkedIn, legate de costurile unui CRM. Subiectul este foarte vast si am fost tentat sa raspund ca in gluma cu proprietarul de yaht intrebat de un trecator „cat costa?”: „Cam oricine intreaba nu-si permite”. Dincolo de realitatea ca structura de cost a unei solutii de business este in general complexa deoarece implica licente, consultanta, servicii de customizare, hardware etc este totusi de retinut ca  prospectii au nevoie de cateva repere. Un segment, pentru care discutia face sens este SaaS/Software ca Serviciu, unde costurile sunt ceva mai usor de inteles datorita abonamentului lunar bine definit. Dar si zona de pret pe aceste solutii este relativ generoasa. Avem la dispozitie atat... Citeste tot →

Care este povestea venirii Salesforce in Romania

Primul interviu CRM Review o are ca invitata pe Cristina Mudura, Sales&Marketing Director Brinel, iar ca subiect parteneriatul recent incheiat de Brinel cu Salesforce.com. Interviul a fost realizat via e-mail. 1) Mai multe companii locale au cochetat cu ideea aducerii Salesforce pe piata locala, insa nu au avut o directie doar clar trasata. Pentru Brinel este un business strategic sau oarecum conjunctural? In primul rand e strategic, pentru ca de data asta nu doar Brinel este focalizat pe promovarea in Romania ci si Salesforce. De  aceea, la sfarsitul anului trecut Brinel si Salesforce au pus bazele unui plan de afaceri comun care prevede atat investitii si eforturi, cat si beneficii comune. Nevoia Salesforce de a avea un partener roman a... Citeste tot →

Vine Salesforce.com pe piata locala?

Clujenii de la Brinel au anuntat astazi semnarea unui parteneriat strategic cu Salesforce.com. Comunicatul de presa nu da foarte multe detalii despre relatia de parteneriat, insa este de presupus ca lucrurile sunt la inceput. Pe site-ul Salesforce nu am gasit inca o trimitere la aceasta informatie si nici Brinel nu apare in lista de parteneri pentru Europa de Est. Brinel avea deja in portofoliu Dynamics CRM si Oracle/Siebel CRM prin urmare aducerea pe piata locala a Salesforce pare a fi in zona de oportunitati. Pe 6 mai, compania va organiza un eveniment dedicat serviciilor/solutiilor SalesForce unde planurile in aceasta directie vor deveni probabil mai vizibile. Evenimentul va avea loc in Bucuresti la Hotel Pullman, iar invitatii principali vor fi Geza... Citeste tot →

Care sunt tendintele anului 2014 in CRM?

Inceputul anului aduce in prim plan numeroase analize ale tendintelor din ITC, iar CRM-ul nu face exceptie. Evident, majoritatea acestor analize au in vedere experiente din piete mature ca America de Nord si Europa Occidentala si nu reflecta prea coerent realitatea pietei romanesti. In lipsa unor studii locale, o trecere in revista a acestor tendinte este totusi benefica. Prin urmare, pentru 2014 avem ca subiecte hot: –  Întelegerea ciclului de viata a relatiei cu clientul si gestiunea completă a acestui ciclu. S-a tot vorbit despre imaginea la 360 de grade asupra clientului, insa cu precadere dintr-o perspectiva interna si mai putin din prisma interactiunii cu acesta. De cele mai multe ori, CRM-ul se opreste dupa ce clientul a cumparat ceva,... Citeste tot →

Aleman Consulting angajeaza un Sales Executive pentru solutii CRM

Aleman Consulting cauta un nou membru in echipa sa pentru rolul de Sales Executive, cu responsabilitati in promovarea si vanzarea solutiilor Microsoft Dynamics CRM si Convergent. Responsabilitatile viitorului angajat sunt: Vanzarea solutiei Microsoft Dynamics CRM si a solutiilor Aleman Consulting Prospectare piata, contactare posibili clienti Vizitare prospecti si prezentarea solutiilor Dezvoltarea postofoliului de clienti si retentia clientilor existenti iar ca cerinte: Studii superioare finalizate (avantaj – automatizari-calculatoare, informatica) Experienta in vanzarea solutiilor de tip CRM si ERP Abilitati foarte bune de vanzare consultativa si B2B Disponibilitate pentru deplasari frecvente Permis de conducere, categoria B Limba engleza – nivel mediu-avansat Cunostinte foarte bune MS Office La capitolul beneficii avem: Pachet salarial atractiv (parte fixa+comision si bonus in functie de performanta) Posibilitatea... Citeste tot →

Despre CRM si gamification

Probabil primul proiect de CRM gamification din Romania se deruleaza in prezent la Servier Pharma, unde o forta mobila cu cca 250 angajati va descoperi functionalitatile si beneficiile unei aplicatii CRM prin intermediul unei strategii de tip joc. Gamification este un termen generic folosit pentru utilizarea unor mecanisme si activitati ludice intr-un context de business (dar nu numai) pentru cresterea gradului de implicare a utilizatorilor si rezolvarea unor probleme de utilizare/adoptie. Cei 250 de angajati ai Servier Pharma vor folosi astfel de tehnici (pe tablete cu Windows 8) pentru a se familiariza cu aplicatia CRM (denumită Synergo) si a creste nivelul de interactiune in cadrul echipelor. In timpul jocului, utilizatorii descopera noi functionalitati ale solutiei, acumuleaza (sau nu) puncte si... Citeste tot →

SugarCRM a primit un „Google+ Connector”

Daca tot vorbim de Social CRM si de interactiune cu retelele sociale, iata ca Sugar CRM s-a imbogatit cu o functionalitate noua, un „Google+ Connector”. Conectorul a fost dezvoltat de compania romaneasca Danmar Computers si a fost numit ,,project of the month” pe site-ul SugarForge. Utilizatorii de SugarCRM aveau posibilitatea de a se conecta cu usurinta la retele de socializare precum Facebook, Twitter, LinkedIn, etc, dar nu si la Google+. Dupa lansarea modulului conceput si construit de Danmar, SugarCRM va oferi o privire de ansamblu de 360 de grade asupra activitatii online a clientilor. Dan Bogdan de la Danmar Computers a declarat pentru CRM Review ca exista mai multe proiecte in testare (functionalitati noi pentru SugarCRM) cele mai relevante fiind... Citeste tot →